پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118163
هدف دشمن ايجاد خطاي محاسباتي در مسئولان با تهديد و تطميع است/ برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي با فرض کوتاه نيامدن دشمن از تحريمها باشد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1521

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، عصر امروز (دوشنبه) در ديدار مسئولان، کارگزاران و جمعي از مديران ارشد دستگاههاي مختلف کشوري و لشگري، ضمن بيان نکاتي بسيار مهم در زمينه مسائل داخلي و خارجي، تلاش پيچيده و چند جانبه براي ايجاد اختلال در محاسبات مسئولان و دستگاههاي جمهوري اسلامي را مهمترين هدف کنوني استکبار بويژه امريکا خواندند و با اشاره به اوضاع حساس منطقه و جهان و قرار گرفتن در يک پيچ حقيقي تاريخي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي بر مبناي عناصر اصلي محاسبات عقلاني خود يعني «اعتماد به پروردگار و سنن آفرينش» و «شناخت دشمن و بي اعتمادي به او»، راه پرافتخار خود را با تکيه بر مردم، بهره گيري از تجربه ها و تلاش و مجاهدت پيگير براي تحقق آرمانهاي ملت ادامه مي دهد.

حضرت آيت الله خامنه اي ماه مبارک رمضان را عرصه تقابل «شيطان و رفتارهاي شيطاني» با «تقوا و عبوديت و رفتارهاي رحماني» دانستند و گفتند: در اين صحنه ي تقابل، شيطان داراي يک هدف مهم و تقوا نيز داراي يک کارکرد بسيار مهم است. شيطان به دنبال ايجاد اختلال در دستگاه محاسباتي انسانها و کشاندن آنها به خطاي محاسباتي و اقدام بر اساس اين خطا است در حاليکه تقوا، زمينه ساز آگاهي و دانايي انسان و تمايز بخش حق و باطل است.
ايشان تهديد و تطميع را دو وسيله اصلي شيطان براي ايجاد خطاي محاسباتي در انسانها برشمردند و افزودند: شيطان از يک طرف با تهديد، انسانها را مي ترساند و از طرف ديگر با وعده هاي فريبنده، آينده اي دروغين و خيالي همچون سراب در مقابل چشمان آنها قرار مي دهد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين بخش از سخنان خود، نکته مهمي را درخصوص رفتارشناسي امريکا و قدرتهاي سلطه گر بيان کردند و گفتند: رفتار امريکا و قدرتهاي سلطه گر مانند رفتار شيطان است چرا که آنها همواره تلاش دارند با تهديد و تطميع و بويژه با وعده هايي که هيچگاه به آنها عمل نمي کنند، کشورهاي ديگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شيطان نيز تلاش دارد با تهديد و تطميع، دستگاه محاسباتي انسان را از کار بياندازد و او را دچار خطاي در محاسبه کند.
حضرت آيت الله خامنه اي، خطاي در محاسبه را از بزرگترين خطرها خواندند و خاطرنشان کردند: همه بايد مراقب اين خطر بزرگ باشند زيرا خطاي در محاسبه باعث مي شود که اراده و توانايي هاي انسان در جهت تصميم اشتباهي که اتخاذ مي شود، عملاً به هدر رود.
ايشان مراقبت در اين زمينه را براي مسئولان بسيار حساس تر و ضروري تر دانستند و افزودند: يکي از خطاهاي بزرگ محاسباتي اين است که انسان عوامل معنوي و سنت هاي الهي را ناديده بگيرد و فقط در چارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادي محدود بماند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه علل سعادت و شقاوت، و پيشرفت و پسرفت، فقط در چارچوب عوامل مادي محدود نيست، افزودند: عوامل معنوي و سنت هاي غيرقابل تغيير الهي، از عوامل بسيار تأثيرگذاري هستند که ناديده گرفتن آنها، اشتباهي جبران ناپذير خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي براي تبيين اهميت و جايگاه عوامل معنوي و سنت هاي الهي به چند آيه قرآن کريم، و مصاديق عيني تحقق آن در دوره معاصر اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال مي فرمايد اگر در راه خدا حرکت و دين خدا را نصرت کنيد، ياري و کمک الهي قطعي خواهد بود. اين سنت الهي بارها در تاريخ تکرار شده است که نزديک ترين نمونه آن، پيروزي انقلاب اسلامي ايران به عنوان يکي از برجسته ترين مقاطع تاريخي جهان، است.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود که درخصوص اهميت مراقبت مسئولان از گرفتار شدن به خطاي محاسباتي بود، تأکيد کردند: نگذاريد دشمن با استفاده از تهديد و تطميع در دستگاه محاسباتي شما اثر بگذارد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان نبرد بي وقفه و جدي جمهوري اسلامي با استکبار را ادامه نبرد پيامبران با طواغيت و شياطين انس و جن خواندند و خاطرنشان کردند: با وجود همه زرق و برق ظاهري شياطين، حرکت الهي ملت ايران، روز به روز عمق و توسعه بيشتري خواهد يافت.
ايشان ناکارآمدي دو ابزار اصلي دشمن يعني «تهديد نظامي» و «تحريم» را باعث روي آوردن استکبار به ايجاد اختلال در نظام محاسباتي دستگاهها و مقامات ايراني برشمردند و تأکيد کردند: تحريم را بايد با مجاهدت در باب اقتصاد مقاومتي خنثي کرد و تهديد نظامي نيز به علت مقرون به صرفه نبودن، در حد تهديد لفظي باقي مي ماند.
رهبر انقلاب در تبيين بيشتر راه اصلي مقابله با تحريم ها افزودند: همانگونه که رئيس جمهور محترم گفت: برنامه ريزي اقتصادي بايد با اين فرض انجام و پيگيري شود که دشمن سر سوزني از تحريم ها کم نخواهد کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان برخي مقامات امريکايي مبني بر باقي ماندن تحريم ها حتي پس از توافق احتمالي هسته اي خاطرنشان کردند: همانگونه که بارها گفته ايم، موضوع هسته اي فقط يک بهانه است و اگر نباشد بهانه هاي جعلي ديگري مانند حقوق بشر، حقوق زنان و مسائل ديگر مطرح خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي درباره دومين ابزار اصلي امريکا يعني تهديد نظامي نيز خاطرنشان کردند: مسائلي مانند کشتار مردم و قتل و جنايت و غارت، هيچکدام عامل بازدارنده اي براي امريکايي ها محسوب نمي شود بلکه واقعيت اين است که حمله نظامي، امروز براي امريکا مقرون به صرفه نيست به همين علت ناظران و آگاهان جهاني نيز مانند ملت ايران، تهديدهاي آن را جدي نمي گيرند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حمايت امريکا از گرگي به نام صدام، حمله به هواپيماي مسافربري ايران و قتل عام صدها زن و مرد و کودک بيگناه، کشتار صدها هزار نفر در عراق و افغانستان و بحران سازي خونين در کشورهاي مختلف تحت عنوان انقلابهاي رنگي افزودند: براي امريکايي ها، زندگي و آرامش و امنيت ملتها، هيچ ارزشي ندارد و اگر صرفه خود را در حمله ببيند لحظه اي درنگ نمي کند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي حرفها مبني بر ممانعت امريکا از حمله رژيم صهيونيستي افزودند: اگر اين حرفها راست باشد علت ممانعت امريکا اين است که حمله را مقرون به صرفه نمي داند و ما نيز قاطعانه تأکيد مي کنيم که حمله نظامي به جمهوري اسلامي براي هيچ کس مقرون به صرفه نخواهد بود.
ايشان در جمع بندي اين بخش از سخنانشان افزودند: دست دشمن، هم در زمينه تحريم و هم در زمينه تهديد، خالي است به شرط اينکه ما اهل ايمان بوده و واقعاً در ميدان حضور داشته باشيم.
رهبر انقلاب سپس در زمينه محور اصلي سخنانشان يعني تلاش سلطه گران بويژه امريکا براي ايجاد خطاي محاسباتي در ذهن مسئولان ايراني، نکته ظريفي را بيان کردند.
ايشان گفتند: دشمن مي داند که جمهوري اسلامي اگر هدفي را بخواهد آن را به دست مي آورد بنابراين درصدد است با ايجاد اختلال در نظام محاسباتي مسئولان ايراني، کاري کند که آنها اهداف مغاير با منافع امريکا را، در دستور کار قرار ندهند که اين، همان جنگ نرم است که سالها پيش بيان شد.
رهبر انقلاب، اين طرح امريکا را نيز منتهي به شکست خواندند و افزودند: جمهوري اسلامي از همان روز اول براساس منطق عقلاني و تکيه بر دو عنصر اساسي يعني: «اعتماد به خدا و سنن آفرينش» و «شناخت و بي اعتمادي به دشمن»، سياستها و رفتار خود را بر قوه عاقله متمرکز کرده است و از اين پس نيز، چنين خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح عوامل اين دو عنصر اصلي عقلاني افزودند: اعتماد به مردم و محبتها و انگيزه هاي صادقانه آنها، اعتقاد به "ما مي توانيم" ، تکيه بر عمل و پرهيز از بيکارگي و تنبلي، اعتماد به نصرت الهي، مجاهدت در راه تکليف، بهره گيري از تجربه ها، ايستادگي بر استقلال و دقت در رفتار مستکبران با ملتها، از جمله عواملي است که قوه عقلاني جمهوري اسلامي يعني زيربناي سياستها و اقدامات نظام را شکل داده و مي دهد.
ايشان خاطرنشان کردند: مخالفت استکبار با جمهوري اسلامي ايران نيز در واقع مخالفت با همين عقلانيت است وگرنه «صرفِ اسم و تشريفات اسلامي» براي آنها مهم و مخالفت برانگيز نيست.
رهبر انقلاب با اشاره به حرف يک کارشناس دولتي امريکا مبني بر امکان پذير بودن آشتي ميان «ايران و امريکا» و امکان پذير نبودن آشتي ميان «جمهوري اسلامي و امريکا» افزودند: اين حرف درستي است چرا که امريکا با ايرانِ وابسته ي زمان پهلوي هيچ مشکلي نداشت اما نمي تواند با جمهوري اسلامي که به «استقلال، ايمان، ايستادگي در مقابل ظلم و اتحاد اسلامي» دعوت مي کند دشمني نکند.
رهبر انقلاب اسلامي ادامه بيانات خود در جمع مسئولان و کارگزاران نظام را به چند توصيه مهم اختصاص دادند.
در اولين توصيه، ايشان با اشاره به اوضاع کاملاً حساس منطقه و جهان، به همه مسئولان کشور خاطرنشان کردند: به معناي واقعي کلمه در يک پيچ تاريخي قرار داريم و اگر قوي نباشيم همه به ما زور خواهند گفت بنابراين بايد قوي تر شويم.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين بيشتر عناصر افزايش قدرت کشور افزودند: داشتن روحيه، نگاه اميدوارانه، کار و تلاش، شناخت رخنه هاي «اقتصادي، فرهنگي و امنيتي و بستن اين رخنه ها»، هم افزايي دستگاهها و هم افزايي دستگاههاي مسئول با مردم از جمله عناصر افزايش قدرت ايران است.
توصيه دوم رهبر به همه مسئولان کشور، قدر دانستن فرصت براي کار و تلاش و خدمت به مردم بود.
ايشان افزودند: نگوييد نمي گذارند، چرا که اين حرف که در دوره هاي قبل نيز گفته مي شد ، قابل قبول نيست و بايد با استفاده از امکانات موجود، حتي لحظه اي را براي کار و تلاش از دست نداد.
ايشان در سومين توصيه خطاب به همه مسئولان نظام تأکيد کردند: حرکت هاي خود را براساس اصول انقلاب تنظيم کنيد و با پرهيز از حاشيه سازي و حاشيه پردازي، بر حل مشکلات مردم، متمرکز شويد.
هم گرايي سه قوه و هم گرايي بخشي چهارمين توصيه رهبر انقلاب به مسئولان و کارگزاران نظام بود. تشکيل جلسه مشترک سران قوا، شکل دهي جلسات مشترک و دو جانبه ميان قوا، تبادل نظر و استفاده از مشورتهاي متقابل و نيز مديريت جهادي نکات مهم اين بخش از سخنان رهبري بود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه چند توصيه درخصوص رفتار با دولت داشتند و چند توصيه هم خطاب به دولت بيان کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص رفتار با دولت تأکيد کردند: بنده دولت را تأييد و حمايت مي کنم و از همه تواني که در اختيار دارم، براي حمايت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسئولان بلندپايه دولت اعتماد دارم.
ايشان با اشاره به حمايت رهبري از همه دولتهاي منتخب مردم، در دورانهاي گذشته، افزودند: همه اين دولتها داراي نقاط مثبت و نقاط منفي بودند و نقد دولتهاي گذشته بايد بصورت کارشناسي باشد و نقد در منبرهاي عمومي خيلي به مصلحت نيست.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: البته درخصوص دولت کنوني نيز هرگونه نقدي، بايد منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گيري و اذيت رساندن به دولت باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي توصيه هايي هم به دولت داشتند. جدي گرفتن سياستهاي اقتصاد مقاومتي اولين توصيه ايشان بود که گفتند: رئيس جمهور محترم و برخي مسئولان، کم و بيش درخصوص حمايت از سياستهاي اقتصاد مقاومتي سخن گفته اند اما نياز اصلي، عمل است و نبايد اينگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتي حمايت کنيم اما در عمل، حرکت ما کُند باشد.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: مبناي اقتصاد مقاومتي تکيه بر توليد داخلي و استحکام بنيه دروني اقتصاد است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: رونق اقتصادي نيز فقط با توليد و فعال کردن ظرفيت هاي دروني محقق مي شود و نه با چيز ديگر.
ايشان درخصوص اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي توصيه هايي هم به بانکها و همچنين بخش صنعت و معدن داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي درباره بانک ها گفتند: بانکها بايد براي اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي نقش مثبت ايفا کنند و خود را با اين سياستها و برنامه ريزي هاي دولت براي اجراي آنها، تطبيق دهند.
اما توصيه مؤکد حضرت آيت الله خامنه اي به بخش صنعت و معدن اين بود که تحرک و تلاش خود را مضاعف کنند زيرا بار اصلي خروج از رکود بر عهده بخش صنعت و معدن است.
ايشان اهميت بخش کشاورزي را نيز حياتي دانستند و با تأکيد بر لزوم سياستهاي حمايتي دولت از اين بخش بسيار مهم، گفتند: در کنار حمايت از بخش کشاورزي بايد مشکلات کشاورزان و دامداران نيز برطرف شود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به شعار دولت يازدهم، يعني «اعتدال» اشاره کردند و افزودند: اعتدال شعار بسيار خوب و مورد تأييد است زيرا افراط همواره محکوم است.
حضرت آيت الله خامنه اي يک سفارش به دولت درخصوص شعار «اعتدال» کردند و گفتند: مراقب باشيد که برخي در صحنه سياسي کشور، با شعار اعتدال، جريان هاي مؤمن را کنار نزنند زيرا همين جريان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سينه سپر مي کند و در مشکلات نيز، دولت را به طور واقعي کمک مي کند.
ايشان تأکيد کردند: اعتدال همان اسلام است. يعني مقابله شديد با کفار و مهرباني با يکديگر، يعني امر به معروف و نهي از منکر. اعتدال به اين معنا نيست که از کارهايي که جريان مؤمن، احساس وظيفه مي کند، جلوگيري کنيم.
رهبر انقلاب اسلامي سپس يک توصيه مهم به برخي جريانهاي سياسي و مطبوعاتي داشتند و خطاب به آنها گفتند: امنيت فکري و ذهني براي مردم مهم است و نبايد با طرح برخي مطالب بي مبنا و تکرار حرفهاي مطبوعات بيگانه با اعصاب و روان مردم بازي کرد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به موضوع هسته اي، آنرا مسئله اي حساس خواندند و با تأييد سخنان رئيس جمهور درخصوص موضوع هسته اي گفتند: واقعيت اين است که در اين موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است که به تب راضي شويم.
حضرت آيت الله خامنه اي مسئله بسيار مهم ظرفيت غني سازي را يکي از موارد اختلافي با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها اين است که در موضوع ظرفيت غني سازي، جمهوري اسلامي ايران را به 10 هزار سو راضي کنند البته ابتدا از 500 سو و 1000 سو شروع کردند، که «10 هزار سو محصول حدود 10 هزار سانتريفيوژ از نوع قديمي است که داشتيم و داريم»، در حاليکه به گفته مسئولان مربوط، نياز قطعي کشور، 190 هزار سو است.
ايشان حرف امريکاييها را که به بهانه نگراني از سلاح هسته اي، با دانش و فناوري بومي هسته اي ايران مخالفت مي کنند، ناحق و غير منطقي دانستند و گفتند: تضمين براي جلوگيري از دستيابي به سلاح هسته اي، راههاي مشخص و دستگاههاي مسئولي دارد که جمهوري اسلامي ايران اشکالي در اين موضوع نمي بيند و تضمين هم شده است، اما امريکا حق ندارد در مورد احتمال دستيابي کشورها به سلاح هسته اي اظهار نگراني کند، زيرا خود امريکا از اين سلاح استفاده کرده و اکنون نيز چند هزار بمب هسته اي دارد.
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به امريکاييها افزودند: با پرونده اي که شما درباره  استفاده از سلاح هسته اي داريد نگراني در مورد سلاح هسته اي به شما مربوط نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: البته ما به تيم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داريم و مطمئن هستيم که آنها به دست اندازي به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ايران، راضي نخواهند شد و اجازه چنين کاري را نيز نخواهند داد.
ايشان مسئله تحقيق و توسعه در موضوع هسته اي را يکي ديگر از مواردي دانستند که بايد قطعاً در مذاکرات رعايت شود و افزودند: يکي ديگر از موارد مهم که طرف مقابل تکيه و حساسيت زيادي دارد، حفظ تشکيلاتي است که تخريب آنها براي دشمن امکان پذير نيست.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: آنها در مورد تأسيسات فردو مي گويند، چون اين تأسيسات قابل دسترسي و ضربه زدن نيست، بنابراين بايد تعطيل شود که اين سخن، خنده آور است!
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه همچنين به مسائل منطقه و بويژه فتنه عراق اشاره کردند و گفتند: به توفيق الهي مردم مؤمن عراق، اين فتنه را خاموش خواهند کرد و ملتهاي منطقه نيز روز به روز بسوي رشد و اعتلاي مادي و معنوي پيش خواهند رفت.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه اِنابه و توبه و زمينه ساز حرکت از دوزخ بدکرداري و بددلي و بدانديشي بسوي بهشت نيک کرداري، نيک انديشي و نيک رفتاري دانستند و گفتند: از جمله معارف والايي که ادعيه ماه مبارک رمضان به انسان مي آموزد، عمل همراه با معرفت و هدف، دوري از تنبلي و بيکارگي و پرهيز از دل زدگي، سهل انگاري، سخت دلي، تحجر و غفلت است که وظيفه مسئولان براي رعايت اين معارف ارزشمند بسيار سنگين تر و سخت تر از افراد عادي است.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور، با اشاره به برکات و هدايتهاي اخلاقي و فرهنگي ماه مبارک رمضان، هدف اصلي انقلاب اسلامي را همان هدف بعثت انبياء، يعني تکميل مکارم اخلاقي خواند و گفت: دولت مهم ترين وظيفه خود را وظيفه فرهنگي و همچنين اجراي سياستهاي کلي اقتصادي مقاومتي ميداند بخصوص در سالي که به نام «فرهنگ و اقتصاد» نامگذاري شده است.
آقاي روحاني اجراي 3 سند مهم «مهندسي فرهنگي»، «تحول بنيادين در آموزش و پرورش» و «نخبگان» را به عنوان مهمترين برنامه هاي اجرايي دولت در عرصه فرهنگ در سالجاري برشمرد و افزود: بخش بزرگي از وظايف فرهنگي نيز بر عهده نهادهاي ديني و اجتماعي نظير حوزه هاي علميه، فرهيختگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان است.
وي نقش مراجع تقليد و محافل ديني را بسيار ارزشمند و بي بديل خواند و افزودند: امروز نهاد مرجعيت، سدي قوي در مقابل توطئه هاي استکباري و صهيونيستي است که نمونه آشکار آن در عراق پيش چشم همگان قرار دارد.
رئيس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تقويت شرکتهاي دانش بنيان را در دستور کار قرار داده و هزار ميليارد تومان به صندوق نوآوري و شکوفايي براي حمايت از اين شرکتها اختصاص داده است.
بخش بعدي گزارش رئيس جمهور به عملکرد اقتصادي دولت با تمرکز بر دو شاخص مهم «تورم» و «رونق اقتصادي» اختصاص داشت.
آقاي روحاني در يک ارزيابي کلي، عملکرد اقتصادي 11 ماهه دولت را در برخي شاخصها فراتر از انتظار خواند و با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه از 45 درصد در خرداد ماه 92 به 6/14 درصد در خرداد ماه سالجاري گفت: اين ميزان کاهش رشد تورم در طول يکسال، که با کمک و حمايت مجلس، قوه قضاييه، مجمع تشخيص مصلحت و نيروهاي مسلح انجام شد در تاريخ دولتهاي گذشته بي نظير است.
وي در همين زمينه افزود: دولت بنا دارد در سال 94 تورم را به پايين تر از 20 درصد و درسال 95، تک رقمي کند.
رئيس جمهور ايجاد رونق پايدار اقتصادي را سخت تر از مهار تورم خواند و خاطرنشان کرد: دولت مصمم به شکستن رکود  بر مبناي سياستهاي کلي اقتصادي مقاومتي و هدايت توليد به سمت رقابت پذيري و صادرات است و برنامه هاي خروج از رکود به زودي به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.
آقاي روحاني گفت: لازمه رونق، ارتباط و تعامل خوب و سازنده با جهان، بخصوص همسايگان است و در اين زمينه دولت قدمهاي مؤثري برداشته است.
گزارش از وضعيت «سلامت» و طرح تحول آن، بخش بعدي گزارش رئيس جمهور بود. وي از برخورداري يک ميليون و 200 هزار نفر از مردم از مزاياي طرح تحول سلامت و قرار گرفتن بيش از 4 ميليون نفر تحت پوشش بيمه سلامت خبر داد.
آقاي روحاني در ادامه به تشريح راهبرد و عملکرد دولت در بخش سياست خارجي پرداخت و با بيان اينکه ديوار «ايران هراسي» و «بهانه جويي» هاي جبهه استکبار فروريخته است، گفت: در ديواره تحريمهاي ظالمانه شکاف غيرقابل ترميمي بوجود آمده است.
وي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي با منطق و استدلال در مذاکرات هسته اي حاضر شده و ذره اي از حقوق ملت عقب نشيني نخواهد کرد، و در کنار حق مسلم ملت در عرصه فناوري صلح آميز هسته اي به دنبال استيفاي حق دسترسي ملت به بازار سرمايه و فناوري نيز است.
رئيس جمهور خاطرنشان کرد: امروز اگر مذاکرات به دليل زياده خواهي دشمن شکست بخورد، دنيا متوجه است که مسئوليت اين شکست بر دوش طرف مقابل است و ايران در مسيري قانوني حرکت خود را با پشتيباني بيش از پيش ملت ادامه خواهد داد.
آقاي روحاني يک راهبرد مهم دولت را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه تحول اقتصادي دولت در سالجاري و در سالهاي آينده بر مبناي شکسته شدن و پايان تحريم ها، استوار نشده است و حتي اگر دشمن لجبازي کند، به حول و قوه الهي، راه توسعه و پيشرفت را ادامه خواهيم داد.
بخش آخر سخنان رئيس جمهور درخصوص اتفاقات و ناآرامي هاي اخير در منطقه بود. آقاي روحاني، ايجاد جريانهاي تفرقه انگيز در ميان مسلمانان با سوءاستفاده از عناوين مقدسي مانند جهاد اسلامي را ترفند بدخواهان امت اسلامي براي جلوگيري از فراگير شدن پيام هاي مهم انقلاب اسلامي نظير مردم سالاري ديني، استقلال، ايستادگي و ايجاد امت واحده اسلامي خواند و گفت: جمهوري اسلامي به وظيفه خود در ايجاد ثبات، امنيت و مبارزه با جهالت، افراطي گري خشونت و توحش متعهد است و معتقديم خونريزي و آدمکشي و بي ثباتي در منطقه به نفع هيچکس نخواهد بود.
رئيس جمهور در پايان، خاطرنشان کرد: دولت تمام موفقيتهاي خود را در سايه مشارکت، همبستگي و انسجام مردم و در ذيل هدايتهاي رهبر انقلاب و لطف و عنايت خداوند و توجهات حضرت ولي عصر (عج) مي داند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html